neděle 17. prosince 2017

Mireček


„Chtěl bych ti popřát všechno nejlepší k narozeninám a mám pro tebe neobvyklý  dárek, jmenuje  se Mireček“, řekl musher a políbil mě.  „ Striptér?“ podivila jsem se, ale  z tašky  už vykoukla černá hlava asi tak tříměsíčního štěněte. Jak jinak…. Ne že bych stála o to, aby se přede mnou svlíkal cizí chlap, ale cokoli by asi bylo lepší než další pes.  Už jsme jich totiž tou dobou měli asi patnáct.  „Pejska jsem si zas až tak úplně nepřála“, poznamenala jsem lakonicky, ale musher už se nad ním začal rozplývat a vrazil mi ho do náručí, abych si jeho roztomilost mohla dostatečně vychutnat.  Zatímco jsem vychutnávala,  laskavě mi navrhl, že pokud bych  ho nechtěla mít doma nebo se o něj přes den kvůli práci nemohla starat, mohl by si ho vzít na kennel k ostatním pejskům, kde by se mu určitě líbilo.  Přijala jsem jeho velkodušný návrh, načež musher i můj narozeninový dárek odfrčeli zabydlovat se. 


Nalila jsem si dvojku červeného a zvažovala , jestli je lepší dárek Mireček nebo kajak, který jsem dostala vloni. Vyjde to asi nastejno. Talentem na vybírání dárků pro svou ženu tedy musher skutečně obdařen není. Igelitovou tašku plnou čínských nudlí jsem přežila, obří zelenobíle pruhovanou zahradní houpačku taky. Nad sérií učebnic dějepisu pro střední školy (zřejmě zakoupených na popud mé nenápadné poznámky o tom, jak ráda čtu historické romány) jsem otočila oči vsloup a při přebírání kajaku jsem se už netajila tím, že dárek mě mírně řečeno nenadchnul.  Když v den mých 35.narozenin přijel před dům s asi padesátiletým polorozpadlým karavanem, který vyzískal téměř zadarmo od pána, který si dodnes mne ruce, křičela jsem na něj z okna, ať s tím vůbec nezajíždí, že jsem skromná a žádný dárek k narozeninám vlastně ani nechci. Nedal si říct. Vrátil se asi 200 metrů po trase pro střechu, kterou po cestě ztratil a dar mi předal. Dodnes vidím vlát z rozbitých okének karavanu ty žluté staleté záclonky do půlky okousané od myší. Když se na to podívám takhle zpětně, musím uznat, že Mireček není vlastně úplně nejhorší dárek. Musherova žena se časem naučí myslet pozitivně.  

1 komentář: